Обновеният Audi Q4 e-tron
По-голям пробег, по-голяма ефективност, повече емоции.
- Актуализация на Audi Q4 e-tron: по-голям пробег, по-голяма ефективност, повече емоции
- По-бързо: По-бързо зареждане, повече мощност, характерен звук
- По-спортно: Новото окачване с ДНК на Audi
- По-безопасно: Всеобхватни асистиращи пакети
- С подарък, карта за зареждане за ограничен брой автомобили
Audi систематично поддържа курса си на развитие на изцяло електрически модели. В по-голяма степен, отколкото останалите електрически модели, линията Audi Q4 e-tron допринесе за значителния ръст на доставките през първата половина на 2023 г. (+51,2%). Моделната линия е обновена цялостно през 2024 моделна година с ново окачване, повишена ефективност, характерен звук и разширено стандартно оборудване. В допълнение към оптимизираната концепция за задвижване и по-високата мощност на зареждане, Audi разширява набора от функции на моделите в системите за подпомагане на водача. С опционалния адаптивен круиз асистент двата модела вече подпомагат и смяната на лентата за движение.
Актуализираните модели вече могат да се поръчват, като цената им започва от 109 200 лв. В дилърската мрежа на Ауди в България моделът се предлага с подарък карта за зареждане Audi e - charge на стойност 2 500 лв. Картата е валидна за всички големи вериги електрически зарядни станции в страната.
Всички модели Q4 e-tron разполагат с голяма батерия, която осигурява 77 kWh нетна енергия (82 kWh брутна). Оптимизираната химия на клетките е подобрила мощността на зареждане с постоянен ток, така че те се зареждат от 10 до 80% за около 28 минути при идеални условия. Моделите quattro вече постигат максимална мощност на зареждане с постоянен ток от 175 kW, а моделите със задвижване на задните колела - 135 kW.
Функцията за защита на батерията автоматично ограничава нивото на зареждане до 80 процента, за да се удължи животът й. За да се осигури интелигентно планиране на пътуването и зареждането, планирането на маршрута на e-tron дава приоритет на високопроизводителни HPC станции (High-Power Charging улеснява ултрабързото зареждане). Ако водачът избере предложения маршрут, системата активира предварителна подготовка на батерията за периода, преди Audi Q4 e-tron да достигне до избраната, резервирана зарядна станция. Ако шофьорът избере HPC станция като дестинация, системата активира термично кондициониране, за да гарантира, че батерията ще се зареди възможно най-бързо на станцията. За първи път моделното семейство Audi Q4 e-tron разполага и с функция за последващо кондициониране. Тук системата за топлинно управление на автомобила охлажда батерията, например ако тя надхвърли определен температурен праг след шофиране или зареждане.
Нова система за задвижване с по-висока ефективност и повече мощност
Както при задвижването на задните колела, така и при задвижването на четирите колела quattro, всички модели Audi Q4 e-tron вече разполагат с постоянно активна синхронна машина (PSM) на задния мост.
Актуализацията предоставя на моделното семейство Audi Q4 e-tron напълно преработена PSM, отличаваща се с по-висока ефективност и по-голяма мощност. Моделите са с увеличен пробег и превъзходна мощност. Audi Q4 Sportback 45 e-tron например достига пробег до 562 км в цикъла WLTP.
Audi Q4 45 e-tron и Audi Q4 Sportback 45 e-tron със задвижване на задните колела генерират 210 kW (286 к.с.) и ускоряват от нула до 100 км/ч (62 мили в час) за 6,7 секунди. Audi Q4 45 e-tron quattro и Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro с 210 kW (286 к.с.) отнемат 6,6 секунди. Върховите модели Audi Q4 55 e-tron quattro и Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro с 250 kW (340 к.с.) ускоряват от място до магистрална скорост за едва 5,4 секунди. Максималната скорост за всички модели вече е 180 км/ч (112 мили/ч).
Новият електромотор използва оптимизирано управление на топлината за по-голяма ефективност. Системата разполага с енергоспестяващо охлаждане: Благодарение на геометрията и разположението на зъбните колела в трансмисията, както и на специално оформените компоненти за транспортиране и разпределение на маслото, температурите в задвижващия агрегат почти не се повишават. Охладителният кръг от своя страна осигурява контрол на температурата на маслото. Свързан компонент е водната охлаждаща риза от външната страна на статора.
Подобрена реакция на кормилното управление: окачването с ДНК на Audi
В съответствие с ДНК-то на Audi, новата настройка на окачването подобрява баланса за още по-голям комфорт, удоволствие от шофирането и стабилност. Независимо дали моделът е със стандартно или спортно окачване, или с окачване с контрол на амортисьорите, характеристиките на кормилното управление и настройката на амортисьорите са специално адаптирани. Резултатът е хармонично демпфериране, подобрена реакция на кормилното управление и по-стегнат контрол на натоварването.
Със спортното окачване каросерията е по-ниска с 15 мм. Новата настройка на пружините/амортисьорите и новата настройка на кормилната уредба осигуряват балансирано, солидно усещане при шофиране и типичната за Audi спортна реакция на волана. Моделите Audi Q4 e-tron реагират по-директно на промените в кормилното управление за по-голяма спортност и пъргавина.
Нова функция: асистирана смяна на лентата
Като опция, актуализацията позволява на семейството Audi Q4 e-tron за първи път да използва асистирана смяна на лентата в комбинация с адаптивен круиз асистент за скорости над 90 км/ч (56 мили в час) по магистрали. Като част от асистиращия пакет pro, както и от асистиращия пакет pro и асистиращия пакет, защитните и предупредителните системи plus, асистираната смяна на лентата може да се активира чрез MMI.
Новата система използва бели стрелки на арматурното табло и на head-up дисплея с добавена реалност, за да показва на водача дали е безопасно да смени лентата и в коя лента е безопасно да премине. Ако водачът инициира смяната на лентата, като натисне мигача за завиване, системата активно подпомага водача при управлението. След като автомобилът е навлязъл в новата лента, тя отново изключва мигача. По време на смяната на лентата лицето зад волана запазва пълната си отговорност. Асистираната смяна на лентата е възможна благодарение на данните от задния радар.
Сред опционалните системи адаптивният круиз контрол е специализиран в регулиране на дистанцията до автомобила отпред чрез ускоряване и намаляване на скоростта. Адаптивният круиз асистент разширява функционалността на адаптивния круиз контрол, като използва леки корекции в управлението, за да задържи автомобила в центъра на лентата. За да поддържа страничен контрол, водачът трябва само леко да докосне капацитивния волан, който е част от системата, за да демонстрира вниманието си.
Системата Side Assist следи трафика зад и покрай автомобила и предупреждава човека зад волана, ако му предстои смяна на лентата в критична ситуация. Тази система използва и информацията от задните радарни сензори.
Критичните системи за подпомагане на водача са стандартни, а допълнителните системи се предлагат с пакетите plus, pro и системи за защита и предупреждение плюс асистенция.
Усъвършенствано стандартно оборудване и серийни модели
Навигацията Audi MMI plus, Audi connect Navigation & Infotainment и напълно цифровият 10,25-инчов инструментален панел Audi virtual cockpit вече са стандартно оборудване. Капакът на багажното отделение вече се предлага серийно с електромотор и в комбинация с опционалния удобен ключ реагира на жестове с крака. Отопляемите предни седалки също вече са стандартно оборудване.
С новата линия Edition S Audi разширява широката си гама от индивидуално оборудване. Независимо дали е в комбинация с покритията Pebble Gray, Glacier White Metallic или Mythos Black Metallic, лайстните на арките на колелата и капаците на вратите в контрастен цвят Mythos Black Metallic, 21-инчовите джанти в бронзов мат с дизайн на звезда 5-W-spoke, затъмнените Matrix LED фарове и затъмнените LED задни светлини. В същото време пръстените на Audi в бронзово покритие добавят спортни акценти.
Уникална акустична идентичност благодарение на "характерния звук"
Моделите Audi Q4 e-tron са неповторими - не само визуално и по отношение на управлението, но вече и акустично. С актуализацията Audi дава на компактната SUV серия собствена акустична идентичност като опция. Типичният "характерен звук" го отличава от останалите електрически модели на Audi и тези на други производители. Освен това той задълбочава емоционалната връзка между водача на Audi и неговия автомобил.
Всички модели ще се чуват при и след ниски скорости до около 25 км/ч (15,5 мили в час), за да се повиши допълнително безопасността на пътя.
Цифрово генерираният звук при шофиране, излъчван от два външни високоговорителя отзад и два вътрешни високоговорителя в задните врати, се предлага от завода като специална функция. Тази иновативна звукова картина се променя в зависимост от натоварването и скоростта до максималната скорост на автомобила. Неповторимият звук е ясен показател за електрическите модели на Audi и изразява по емоционален начин прогресивния характер на автомобила.
"Характерното звучене" се определя от външния звук, а не само от информационно-развлекателната система или вътрешните високоговорители. Ако е необходимо, системата може да бъде деактивирана по всяко време в менюто Audi drive select. Акустичната система за предупреждение за превозно средство (Acoustic Vehicle Alerting System или AVAS), която е задължителен по закон предупредителен звук, е част от "характерния звук" и е активна по всяко време. Това не се отразява на начина, по който звучи системата Инфотейнмънт.
Електрическият пионер заводът на Audi в Брюксел ще произвежда Q4 e-tron
От края на годината Audi ще произвежда моделната серия Audi Q4 e-tron в завода си в Брюксел в допълнение към производството в Цвикау. Този ход, в отговор на голямото търсене на модела, позволява на Audi да увеличи производствения си капацитет. От декември 2022 г. Audi Брюксел произвежда Audi Q8 e-tron и Audi Q8 Sportback e-tron. Преди това Audi e-tron, първият изцяло електрически сериен модел на марката с четирите кръга, слиза от производствената линия в Брюксел от 2018 г. насам. Заводът в Брюксел е първият в света независимо сертифициран завод за производство на висококачествени автомобили с неутрални въглеродни емисии в премиум сегмента.
В дългосрочен план Audi предвижда преустройство на всички свои обекти за производство на електрически модели. След Брюксел и Бьолингер Хьофе в завода в Некарсулм за Audi e-tron GT quattro, Инголщадт ще започне навлизането на първия модел на новата електрическа платформа Premium Platform Electric (PPE). До края на десетилетието всеки завод на Audi ще произвежда поне един изцяло електрически модел. Постигнатото в Брюксел и Гьор е цел на всички заводи на Audi - нетно въглеродно неутрално производство до 2025 г.